A közösségi oldalak átszövik a mindennapjainkat, gyakorlatilag életkortól függetlenül egyre több emberhez eljutva. Emiatt a cégek, üzletek is meglátták ebben a marketing lehetőséget és használják is ezeket a platformokat az üzletük építésére és a termékeik népszerűbbé tételére.
Az Instagram nem csupán a nagy cégek számára jelent óriási üzleti lehetőséget, a kisebb halak is előnyt kovácsolhatnak a tudatosan felépített média jelenlétből. Az Instagram feed tervezéshez ha igazán jól akarod csinálni, segítséget is kérhetsz.
A kezelőfelület felhasználóbarát
Amellett hogy az Insta meglehetősen felhasználóbarát kezelőfelület biztosít a felhasználóknak, a platform elemeiről beszélve mégsem mindenki számára egyértelmű, hogy mi micsoda és mire való. Ahhoz, hogy könnyen boldoguljunk vele jó, ha ismerjük a kezelőfelületet.
A bio/leírás
A bio feladata az Instagram oldaladon, hogy megmutassa a látogatóknak mi az üzleted profilja, emellett megmutatja az érdeklődési köreidet a tartalmaid alapján. Például ha weblapot építesz és a fotózás a hobbid, akkor a bioban a weblap építésről célszerű írnod. Ha van weblapod, amelyen elérhetnek az utánad érdeklődők elengedhetetlen, hogy élj a „link a bióban” adta lehetőséggel, ahol elhelyezheted a weboldalad url-jét. Ha ez nem csak online elérhető üzlet vagy tevékenység akkor, érdemes a címet is kiírni. Ha csak magáncélra használod a platformot, akkor ezt a lépést jobb, ha kihagyod.
Caption/képaláírás
A képaláírás a vizuális elemek alatt foglal helyet és a segítségével értékes további információkat közölhetsz a látogatóiddal, amelyek kiegészítik a többi tartalmadat. Szándékod szerint cselekvésre ösztönözhetsz, érzelmeket válthatsz ki és arra is jó, hogy marasztald a látogatót. Miért ne élnél ezzel a remek lehetőséggel?
Feed/képfolyam
A feed a képeid összességét jelenti, amelyeket a profilodon használsz. A képeknek nagy hatása van a látogatóra, a feeden múlik, hogy a látogató követni fogja-e az oldaladat vagy érdekesebb tartalom után néz. Nem csak az egyes képek számítanak, hanem a közöttük lévő harmónia is.
Story/történet
Ez az Instagramon megjelenő két fő tartalomtípusból az egyik. A megjelenő feed posztoktól az különbözteti meg, hogy ezek csupán 24 óráig érhetők el, kivéve ha highlightba / fókuszba teszed. Ha aktuális történést posztoltál ez jó választás lehet. Előnye, hogy matricákat is használhatsz, amely segít kapcsolatba lépni a követőiddel.
Highlight / fókusz
Azon storyk gyűjtőhelye, amely már archívba kerültek, tehát régebbiek 24 órásnál, mégis választhatod, hogy megőrzöd őket, akár tematizálva, ezt jelenti, hogy fókuszba helyezed őket.