Így legyen akár egy órán belül időpontfoglaló rendszered

Szolgáltatás alapú vállalkozó vagy? Te is szoktál online vagy személyes találkozót, megbeszélést, konzultációt egyeztetni az ügyfeleiddel? Használsz már ehhez valamilyen időpontfoglaló rendszert?

Ebben a cikkben arról lesz szó, milyen előnyei vannak egy időpontfoglalóknak az emailes vagy telefonos egyeztetéssel szemben, hogy melyik az én kedvenc időpontfoglalóm és hogy milyen beállításokat tesz az lehetővé.

Akár 1 órán belül lehet neked is saját időpontfoglaló rendszered. Ha érdekel, hogyan, akkor maradj velem!

Miért érdemes időpontfoglaló rendszert használnod?

1. Ez egy olyan lehetőség, amivel egyértelműen magasabb szintre tudod emelni a szolgáltatásodat és az ügyfélélményt, legyél akár coach, stílustanácsadó vagy bármilyen más tanácsadói biznisz esetén. Ha fejleszted a szolgáltatásaidat és alaposabban kidolgozod azokat, akkor pedig ezáltal az áraidat is tudod majd emelni.

2. Kényelmesebbé teszed a folyamatot az ügyfelednek, hiszen nem kell telefonálnia, nem kell emailt írnia, csak egyszerűen kiválasztja a számára megfelelő időpontot az általad előre meghatározottak közül és kész is. Ráadásul ezt a nap 24 órájában, bármikor megteheti.

3. Ha pl. többféle szolgáltatásod van, mondjuk kozmetikusként vagy stílustanácsadóként és minden szolgáltatás fel van tüntetve az időpontfoglaló felületén árakkal és rövid leírással, akkor ezzel esélyt teremtesz arra, hogy egy magasabb árú szolgáltatás jobban elnyerje a tetszését a vendégednek/ügyfelednek és arra kérjen időpontot. Tehát akár növelheted is általa a bevételedet.

Nálam két esetben lehet időpontot foglalni konzultációra.

Konzultáció szerződéskötés előtt

Az első, egy szerződéskötés előtti lehetőség azoknak, akik szeretnének valamennyire megismerni engem, mielőtt több százezer Ft értékben szerződnek velem, vagy néhány kérdésben bizonytalanok és szeretnék nekem feltenni ezeket a kérdéseket. Ilyenkor lehetőség van egy rövidebb, 15-20 perces telefonos, de kérés szerint akár Zoom alapú konzultációra. Ehhez egyszerűen elküldöm az időpontfoglalóm linkjét az árajánlatom részeként és ők kényelmesen választanak az előre meghatározott időpontok közül, majd pedig én keresem őket a választott időpontban.

Időpontfoglaló használatával megspórolunk akár több körös emailezést is, mert egyszerűbb az egyeztetés. Kényelmesebbé teszem ezzel a folyamatot az ügyfelemnek is, hiszen szabadon választhat a megadott időpontok közül.

Milyen kérdéseket szoktam kapni az ilyen ismerkedős hívásokon?

Példa kérdés 1.: A módosításokat tartalmazza az áram?

Válaszom: Természetesen igen. Addig dolgozom az adott projekten, weboldalon, webshopon, amíg az ügyfelem nem elégedett teljes mértékben.

Példa kérdés 2.: Hány alkalommal lesz lehetőség telefonon egyeztetni a munka során?

Válaszom: Ha már benne vagyunk a projektben és egyszerűbb az ügyfelem számára vagy számomra telefonon vagy Zoomon átbeszélni a munka részleteit, akkor egyáltalán nem zárkózom el ez elől és nem is korlátozom a hívások számát és idejét.

Példa kérdés 3.: Mi történik, ha az ügyfél késik a küldendő anyagokkal (pl.: szöveges tartalom)?

Válaszom: Nagyon igyekszem rugalmasan kezelni a határidőket. Fontos, hogy az ügyfelem őszintén tájékoztasson a helyzetéről, arról is, ha késik vagy ha éppen neki is rugalmas a projekt befejezési határideje, de akkor is ha egy konkrét dátum kőbe van vésve és mindenképpen készen kell lennünk határidő előtt a weboldallal. Párhuzamosan több projekten szoktam dolgozni, de minden ügyfelem igényeit figyelembe veszem egy időben és úgy alakítom, úgy gazdálkodom az időmmel, hogy mindenki elégedett legyen.

Konzultáció a szerződéskötést követően

A második alkalom, amikor időpontot szoktak hozzám foglalni konzultációra, már a szerződéskötés után van, amikor átbeszéljük a projekt részleteit. Ilyenkor egyeztetjük részletesebben az ügyfelem igényeit a honlappal kapcsolatban. Átbeszéljük, hogy hogyan tudjuk elérni a kitűzött célokat és igény szerint tanácsot adok a szükséges képi és szöveges anyaggal kapcsolatban, ajánlok fotóst vagy szövegíró szakembert. Ha pedig valaki saját maga szeretné megírni a honlap szöveget, ehhez egy tartalomtervező munkafüzetet adok segítségül. Ez az alkalom egy 30-40 perces konzultáció legtöbbször Zoom videóhívásban.

Milyen időpontfoglalót használok?

Több lehetőséget kipróbálva, nekem a Salonic a kedvencem. Felhasználóbarát a felülete és percek alatt használatba vehető, beállítható, testre szabható. Az ingyenes csomag 50 db havi foglalást tesz lehetővé, automatikus időpont emlékeztetőt küld ki és egyedi bejelentkezési felületet biztosít. Többféle módon beállíthatod a saját igényeidre szabva a foglalási naptáradat.

Nézzük, mik a lépések!

    1. Regisztrálj ezen a linken és válaszd a FREE csomagot! Add meg az adataidat, majd igazold vissza a telefonszámod az SMS kód segítségével!

    2. Kövesd a Salonic beállítás varázsló utasításait! Amire mindenképp figyelj oda itt, hogy a Salonic profil webcím megadásakor lehetőleg a már meglévő domaineddel megegyező címet add meg, vagy ha még nincs saját domained, akkor minél egyszerűbb címet, lehetőleg kötőjelek nélküli verziót.

    3. Ha fizikai helyszínen lehet hozzád menni, mert pl. kozmetikus vagy, akkor add meg a helyszín adatokat vagy válaszd az Online helyszín lehetőségét!

    4. Adj meg legalább egy szolgáltatási kategóriát. Az is előfordulhat, hogy neked alapvetően csak egy kategóriád van és azon belül lesznek majd a szolgáltatásaid. Add meg a szolgáltatások időtartamát és árát! Legalább egy munkatárs adatait is meg kell adnod, ez lehetsz saját magad is.

    5. Válaszd ismét a FREE csomagot és ne kérj SMS emlékeztetőt, mert az már a SMART csomag része.

    Miután elkészültél is, bármikor tudod módosítani az adatokat, a szolgáltatások leírását és árát is. Messenger üzenetben is tudsz segítséget kérni a beállításokhoz a Salonictól. A design és arculat beállításaiban fel tudsz tölteni háttérképet és meg tudod adni az arculatod színkódját is.

    Bátran bogarászd át a felületet, nézz meg mindent és teszteld a működését egy próba foglalással!

    Remélem hasznos volt számodra ez a blogbejegyzés! Ha segítségre van szükséged ezzel kapcsolatban, keress bátran!